Öncelikle merhabalar. Metin2 Tc'nin ilk serverinden son serverine kadar bütün serverlerinde bulunmuş bir kişi olarak ufak tefek kendimce önerilerde bulunmak isterim. Bu önerileri oyunun ve oyununcunun iyiliği açısından vermekteyim. O halde başlayayım.
1 ) Server açılana kadar yönetimdeki bütün ilgi ve alaka server açıldıktan belli bir süre sonra düşmeye ve yok olmaya başlıyor buda oyuncu kaybını beraberinde getiriyor. Mesele açılışta 10 bin oyuncuya sahip olmak değil bu oyuncu sayısını kaybetmeden üzerine ekleyebilmek. Bu yüzden yönetimin bu konuda kendini geliştirmesi gerek. Oyuncu ile mesafeli de olsa iç içe olmalı, sorunları dinleyip çözüm odaklı olmalı, oyuncuyu oyuna teşvik edicek etkinlikler düzenlemeli kısacası oyuncuyu oyunda tutmalı. Bir oyuncu olarak söylemek isterim ki son oyunda zamanla ilgi ve alaka resmen kesilmiş gibiydi ve bu oyunu bırakmama sebep olan bir etkendi.
2 ) Oyun içi dengelemeler iyi yapılmalı. Oyun başlangıcı insanı biraz sıkmamalı fakat ilerleyen dönemlerde zorlaşmalı. Bu denge kurulursa servere daha sonrasında başlamak isteyen kişiler geç kaldım hissiyatına kapılmayacaklardır. Ben ilk hafta kendimi 75 levele kastım ve itemlerimin azını çogunu yaptım diyelim. O hafta servere başlayan kişinin de benim seviyeme gelmesi 1 haftayı bulsun evet fakat benim 75 den sonraki gelişimim yavaş olsun ben 80 olana kadar geç başlayan kişi 75 olabilsin ki geç kaldıgı hissiyatına kapılmasın. Bu şekilde hem halihazırdaki oyuncuyu elde tutup hemde yeni oyunculara sahip olunabilecegini düşünüyorum.
3 ) Vs Turnuvaları ayarlansın ödülleri oyunun gidişatına göre belirlensin erken safhada az miktarda ileri safhada daha çok miktarda ödüller saglansın. 55 level ve + 80 turnuvası şeklinde. Bu etkinlikler cazip ödüllerle erken safhada bile başlayabilir. Hem oyuncuyu oyunda tutmuş hemde rekabeti arttırmış olursunuz. Bu bir savaş oyunu ve insanlar savaşa doymalı. Gerekirse bu turnuvaların ayarlanması ve yapılması için bir admin görevlendirebilirsin sadece bu etkinliğe bakar.
4 ) Kendi kuracagınız bir site üzerinden, facebook grubu üzerinden veya telegram kanalı üzerinden oyun içi item,yangı gerçek para ile satılmasına müsade etmelisiniz ve buna belli bir komisyon karşılığında aracılık etmelisiniz %10 gibi. Bu hem size kazandıracak hemde oyunu para kazanmak için oynayan kişileri de oyunda tutacak yeni gelecek oyuncunun da acaba alsam ban yer miyim kaygısını ortadan kaldıracak bir sistem. Bunun içinde güvendiğiniz bir kişiyi görevlendirebilirsiniz. Alıcı ve Satıcı anlaştıktan sonra aracıya ulaşılır ve alıcı tarafından aracının banka hesabına gönderilen para ürün teslim edildikten sonra komisyonu alınmış bir şekilde satıcıya gönderilir.
5 ) 1 / 99 sistemi bozulmamalı ileriki safhalarda oyuncunun istegine göre anket yapılarak seviye arttırımı yapılabilir ama tamamen oyuncuya baglı olunmalı.
6 ) Oyuna para yatırmaya gerek kalmamalı. Nesne markette bulunan herşey oyunda elde edilmeli. Oyunda elde edilme zorluguna göre nesne market fiyatı ayarlanmalı. Oyunu oynayan çoğu kişi ya öğrenci yada geliri yok bu insanlar mağdur olmamalı. Parası olan durumu olan zaten yatıracaktır her türlü.
7 ) Lonca turnuvasına önem verilmeli. İlla oyuncular yüksek seviyeye ulaşsın yapalım olarak bakılmamalı. 50 Level ölümcüllü dolunaylı hava m5 skiliyle turnuvaya giren oyuncular gördükçe nostalji hissi içimizi kıpırdatacaktır. Ödüller ep olarak verilmeli. Bu ödül yalnızca lonca başkanına değil loncadaki üyelerin hesaplarına tek tek bölünerek yollanmalı. Örn/ 1000 ep ödül var. Kazanan lonca 20 Kişilik. Her oyuncuya 50 ep olacak şekilde hesabına yollanmalı. 50 Ep şeklinde nesne markette kupon olmalı ve bu epi kupon yaparak oyun içi satışını gerçekleştirebilmeleri gerek ( hangi etkinlik olursa olsun etkinliklerden kazanılan bütün ep ödülleri nesne markketen kupon olarak alınıp oyun içi satılabilecek durumda olabilmeli ). Bu bireysel oyuncuları teşvik edecek. Adaletli bir dağıtım olacaktır. Oyun içindeki loncaların sayısı artacak ve rekabet çoğalacaktır.
8 ) Reklamlar oyun aktif olduğu sürece sürekli devam etmeli, yeni oyuncuları oyuna kazandırmalı.
9 ) Son olarak. Eğlenceli, Adil bir oyun yapısı olmalı.
Tarih herkesi yazabilir ama herkes tarihi yazamaz.
1 ) Server açılana kadar yönetimdeki bütün ilgi ve alaka server açıldıktan belli bir süre sonra düşmeye ve yok olmaya başlıyor buda oyuncu kaybını beraberinde getiriyor. Mesele açılışta 10 bin oyuncuya sahip olmak değil bu oyuncu sayısını kaybetmeden üzerine ekleyebilmek. Bu yüzden yönetimin bu konuda kendini geliştirmesi gerek. Oyuncu ile mesafeli de olsa iç içe olmalı, sorunları dinleyip çözüm odaklı olmalı, oyuncuyu oyuna teşvik edicek etkinlikler düzenlemeli kısacası oyuncuyu oyunda tutmalı. Bir oyuncu olarak söylemek isterim ki son oyunda zamanla ilgi ve alaka resmen kesilmiş gibiydi ve bu oyunu bırakmama sebep olan bir etkendi.
2 ) Oyun içi dengelemeler iyi yapılmalı. Oyun başlangıcı insanı biraz sıkmamalı fakat ilerleyen dönemlerde zorlaşmalı. Bu denge kurulursa servere daha sonrasında başlamak isteyen kişiler geç kaldım hissiyatına kapılmayacaklardır. Ben ilk hafta kendimi 75 levele kastım ve itemlerimin azını çogunu yaptım diyelim. O hafta servere başlayan kişinin de benim seviyeme gelmesi 1 haftayı bulsun evet fakat benim 75 den sonraki gelişimim yavaş olsun ben 80 olana kadar geç başlayan kişi 75 olabilsin ki geç kaldıgı hissiyatına kapılmasın. Bu şekilde hem halihazırdaki oyuncuyu elde tutup hemde yeni oyunculara sahip olunabilecegini düşünüyorum.
3 ) Vs Turnuvaları ayarlansın ödülleri oyunun gidişatına göre belirlensin erken safhada az miktarda ileri safhada daha çok miktarda ödüller saglansın. 55 level ve + 80 turnuvası şeklinde. Bu etkinlikler cazip ödüllerle erken safhada bile başlayabilir. Hem oyuncuyu oyunda tutmuş hemde rekabeti arttırmış olursunuz. Bu bir savaş oyunu ve insanlar savaşa doymalı. Gerekirse bu turnuvaların ayarlanması ve yapılması için bir admin görevlendirebilirsin sadece bu etkinliğe bakar.
4 ) Kendi kuracagınız bir site üzerinden, facebook grubu üzerinden veya telegram kanalı üzerinden oyun içi item,yangı gerçek para ile satılmasına müsade etmelisiniz ve buna belli bir komisyon karşılığında aracılık etmelisiniz %10 gibi. Bu hem size kazandıracak hemde oyunu para kazanmak için oynayan kişileri de oyunda tutacak yeni gelecek oyuncunun da acaba alsam ban yer miyim kaygısını ortadan kaldıracak bir sistem. Bunun içinde güvendiğiniz bir kişiyi görevlendirebilirsiniz. Alıcı ve Satıcı anlaştıktan sonra aracıya ulaşılır ve alıcı tarafından aracının banka hesabına gönderilen para ürün teslim edildikten sonra komisyonu alınmış bir şekilde satıcıya gönderilir.
5 ) 1 / 99 sistemi bozulmamalı ileriki safhalarda oyuncunun istegine göre anket yapılarak seviye arttırımı yapılabilir ama tamamen oyuncuya baglı olunmalı.
6 ) Oyuna para yatırmaya gerek kalmamalı. Nesne markette bulunan herşey oyunda elde edilmeli. Oyunda elde edilme zorluguna göre nesne market fiyatı ayarlanmalı. Oyunu oynayan çoğu kişi ya öğrenci yada geliri yok bu insanlar mağdur olmamalı. Parası olan durumu olan zaten yatıracaktır her türlü.
7 ) Lonca turnuvasına önem verilmeli. İlla oyuncular yüksek seviyeye ulaşsın yapalım olarak bakılmamalı. 50 Level ölümcüllü dolunaylı hava m5 skiliyle turnuvaya giren oyuncular gördükçe nostalji hissi içimizi kıpırdatacaktır. Ödüller ep olarak verilmeli. Bu ödül yalnızca lonca başkanına değil loncadaki üyelerin hesaplarına tek tek bölünerek yollanmalı. Örn/ 1000 ep ödül var. Kazanan lonca 20 Kişilik. Her oyuncuya 50 ep olacak şekilde hesabına yollanmalı. 50 Ep şeklinde nesne markette kupon olmalı ve bu epi kupon yaparak oyun içi satışını gerçekleştirebilmeleri gerek ( hangi etkinlik olursa olsun etkinliklerden kazanılan bütün ep ödülleri nesne markketen kupon olarak alınıp oyun içi satılabilecek durumda olabilmeli ). Bu bireysel oyuncuları teşvik edecek. Adaletli bir dağıtım olacaktır. Oyun içindeki loncaların sayısı artacak ve rekabet çoğalacaktır.
8 ) Reklamlar oyun aktif olduğu sürece sürekli devam etmeli, yeni oyuncuları oyuna kazandırmalı.
9 ) Son olarak. Eğlenceli, Adil bir oyun yapısı olmalı.
Tarih herkesi yazabilir ama herkes tarihi yazamaz.